Τη Δευτέρα 2/10/2017 πραγματοποιήθηκε η 4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο σχολείο μας.
Βασική επιδίωξη της ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν «να αποκομίσουν από την κάθε διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας, που ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης», σύμφωνα με τις αρχές του Υπουργείου Παιδείας.
Έτσι στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:
α) Μίνι πρωτάθλημα Πετοσφαίρισης μεταξύ 4 ομάδων μαθητών,
β) Μίνι πρωτάθλημα Πετοσφαίρισης μεταξύ 4 ομάδων μαθητριών,
γ) Αγώνας Καλαθοσφαίρισης μεταξύ δύο ομάδων μαθητών,
δ) Αγώνας Ποδοσφαίρου μεταξύ δύο ομάδων μαθητών,
ε) Αγώνας Ποδοσφαίρου μεταξύ δύο ομάδων μαθητριών.
Επίσης οι μαθητές ασχολήθηκαν με το Μπάντμιντον, την Αντισφαίριση και την επιτραπέζια Αντισφαίριση.
Συμμετείχαν 186 παιδιά σε σύνολο 270, ένα ποσοστό περίπου 70% και το σύνολο των καθηγητών.
Το συμπέρασμα όλων ήταν ότι η άθληση είναι πρωτίστως μια ευχάριστη δραστηριότητα και μια πολύτιμη εμπειρία και δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις/δραστηριότητες, με σκοπό να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση συνηθίζοντας σ? έναν τρόπο ζωής και άσκησης που ιδανικά θα συνεχίσουν και στην ενήλικη ζωή τους.
κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση
Πατήστε ΕΔΩ γιανα δείτε το επιμορφωτικό υλικό του σεμιναρίου
Σουζάννα-Μαρία Νικολάου, Χαράλαμπος Μπαρμπαρούσης
Σύγχρονα Κοινωνιολογικά Ζητήματα
Η κοινωνική και πολιτική εκπαίδευση με τη χρήση των νέων τεχνολογιών
Εκδόσεις: Gutenberg
Περίληψη
Η κοινωνική και πολιτική εκπαίδευση των μαθητών αποσκοπεί στη διαμόρφωση του ενεργού, υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη με την καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων οι οποίες αφορούν στην ενδυνάμωση της δημιουργικής και κριτικής πολιτικής και κοινωνικής σκέψης. Το κεντρικό ζήτημα της μελέτης εστιάζεται στο ερώτημα πώς θα αναπτύξουμε την κριτική σκέψη και τη δημιουργική φαντασία των μαθητών στο σχολείο και πώς θα επηρεάσουμε και θα προκαλέσουμε τη διαμόρφωση του ενεργού δημοκρατικού πολίτη.
Η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, ως ιδιαίτερα σημαντικό μάθημα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης για την καλλιέργεια της ιδιότητας του πολίτη, προάγει όχι μόνο την κατανόηση αλλά και το ενδιαφέρον για καίρια κοινωνικά ζητήματα της δημοκρατικής κοινωνίας και ασκεί σημαντική επιρροή στη διαμόρφωση πολιτικής σκέψης. Επομένως, οφείλουμε να επιλέξουμε τον πιο σύγχρονο και καινοτόμο τύπο διδακτικής, να χρησιμοποιήσουμε τα νέα μέσα που προσφέρει η τεχνολογία (στη συγκεκριμένη μελέτη αξιοποιούμε το ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι), για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον, να ενθαρρύνουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους νέους ανθρώπους ως προς την κοινωνική και πολιτική τους δέσμευση. Με αυτόν τον τρόπο προετοιμάζουμε ενεργούς πολίτες με θετικές εμπειρίες, γεγονός που σηματοδοτεί και θετικές συνέπειες στη μελλοντική καθημερινή τους ζωή.
Περιεχόμενα
Εισαγωγή || Κοινωνικές επιστήμες και εκπαιδευτική πραγματικότητα || Νέες τεχνολογίες και εκπαιδευτική πραγματικότητα || Τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη μαθησιακή διαδικασία || Η έρευνα για την αξιοποίηση του ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού στο μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής || Γενικά συμπεράσματα || Παράρτημα || Βιβλιογραφία.
FIRST Robotics Competition: Συνδυάζοντας τον ενθουσιασμό των αθλημάτων με τις απαιτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Τι είναι το FIRST Robotics Competition;
Αποκαλούμε το FIRST Robotics Competition το απόλυτο άθλημα για το μυαλό. Μαθητές Λυκείων και Γυμνασίων που συμμετέχουν το αποκαλούν «την πιο δύσκολη διασκέδαση που θα έχεις ποτέ». Κάτω από αυστηρούς κανόνες, περιορισμένους πόρους και ένα έντονο χρονικό όριο έξι εβδομάδων, ομάδες μαθητών προκαλούνται να συλλέξουν χρήματα, να σχεδιάσουν μία «μάρκα» της ομάδας, να τελειοποιήσουν τις ικανότητες συνεργασίας και να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομπότ βιομηχανικού μεγέθους, τα οποία θα αγωνιστούν σε μια δύσκολη πίστα ενάντια σε ομοϊδεάτες αντιπάλους. Είναι όσο πιο κοντά μπορεί να φτάσει ένας μαθητής στη μηχανική της πραγματικής ζωής. Εθελοντές επαγγελματίες μέντορες προσφέρουν τον χρόνο και τα ταλέντα τους για να καθοδηγήσουν κάθε ομάδα. Κάθε σεζόν τελειώνει με ένα διασκεδαστικό Πρωτάθλημα FIRST.
Μια διασκεδαστική και χρήσιμη εκπαιδευτική διαδρομή των Terminators ολοκληρώθηκε ?
Robot game, design, γνώση, έρευνα, project και οι προσωπικές αξίες ήταν οι βασικοί σταθμοί αυτής της διαδρομής. Η φαντασία, η δημιουργικότητα, ο συναγωνισμός, η ομαδικότητα και η καινοτομία ήταν στοιχεία που αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των μαθητών του 1ου Λυκείου Καρδίτσας: Κάσσου Ευάγγελου, Κατσάρα Αίγλης, Κατσιφού Μάρας, Κεραμίδα Χρίστου, Κοτρώτσιου Αλέξανδρου, Λιακοπούλου Τόνιας, Λιασκοβίτη Παναγιώτη, Μαυρογιάννη Κωνσταντίνας, Σαριδάκη Ραφαηλίας και του μαθητή του 6ου Γυμνασίου Καρδίτσας Νομικού Πάρη προκειμένου να συμμετέχουν στη διοργάνωση ρομποτικής First Lego League 2017 ? Αnimal Αllies, με μορφή διαγωνισμού, στη Θεσσαλονίκη στις 10, 11 και 12 Μαρτίου 2017.
Η ομάδα μας, αν και έλαβε μέρος για πρώτη φορά σε συναφή διαγωνισμό, έδειξε κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας μεγάλο ενθουσιασμό και ασχολήθηκε ατελείωτες ώρες προκειμένου να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις του διαγωνισμού.
Σαν αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας η ομάδα μας κατάφερε να πάρει μεταξύ εκατό περίπου ομάδων την ένατη θέση στο Robot Game, να είναι υποψήφια για βραβείο ομαδικότητας στα Core Values και μια ανάσα για υποψήφια βραβείου στην καινοτόμο λύση του Project, στην παρουσίαση του Project, στην έμπνευση των Core Values και στον αξιοπρεπή επαγγελματισμό των Core Values.
Ως συντονιστής θα ήθελα να ευχαριστήσω:
- τη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Καρδίτσας για τη χορήγηση του σετ ρομποτικής,
- τη Διεύθυνση και τους καθηγητές του 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας για την συνεργασία και την κατανόησή τους,
- το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας για την προσφορά της όμορφα σταμπαρισμένης φανέλας της ομάδας,
- τους γονείς των παιδιών της ομάδας που συμπαραστάθηκαν και βοήθησαν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας,
- τον κο Μπάρα Ιωάννη για τις εύστοχες παρατηρήσεις του,
- την κα Γκορίλα Χρυσούλα, καθηγήτρια χημικό του 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας, που βοήθησε και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας με τις εύστοχες παρατηρήσεις της και με την καταλυτική της παρουσία στη 3μερη διάρκεια του διαγωνισμού και τέλος
- περισσότερο από όλους τους μαθητές που ενεπλάκησαν με συγκινητικό πάθος και πολύ ενέργεια προκειμένου να τα καταφέρουμε.
Ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν σε αυτά τα παιδιά που με έκαναν να αισθανθώ γεμάτος και περήφανος από την πολύμηνη συνεύρεσή μας.
Ο συντονιστής της ομάδας Αναστάσιος Νομικός, καθηγητής φυσικός και υποδιευθυντής του 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας.
Το 1ο Λύκειο Καρδίτσας στα Προχωρημένα Μαθήματα Φυσικής σωματιδίων.
Μαθητές του 1ου Λυκείου Καρδίτσας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα Προχωρημένα Μαθήματα Φυσικής σωματιδίων. Τα μαθήματα αυτά γίνονται σε πάνω από 200 σημεία σε 42 χώρες και με συμμετοχή που ξεπερνά τους 10.000 μαθητές. Οργανώνονται από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης (TU Dresden) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ομάδα Εκλαΐκευσης Στοιχειωδών Σωματιδίων (Interenational Particle Physics Outreach Group, IPPOG). Στην Ελλάδα, συμμετέχουν τα Πανεπιστήμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Κρήτης, το ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος" και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Οι μαθητές παρακολούθησαν τα μαθήματα αυτά στο τμήμα Φυσικής, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης . Στην ημερίδα αυτή συμμετείχαν μαθητές από λύκεια της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας. Ομιλίες από ενεργούς ερευνητές-επιστήμονες εξήγησαν και ανέλυσαν τομείς και μεθόδους της βασικής έρευνας στην περιοχή των στοιχειωδών σωματιδίων και των δυνάμεών τους, δίνοντας την δυνατότητα στους ίδιους τους μαθητές να επεξεργαστούν πραγματικά πειραματικά δεδομένα από πειράματα φυσικής σωματιδίων.
Οι μαθητές ταξίδεψαν στον παράξενο, αλλά και υπέροχο κόσμο των στοιχειωδών σωματιδίων. Έμαθαν, πως τα ηλεκτρόνια, τα μιόνια , τα νετρίνα, τα quark, και πολλά άλλα σωματίδια μαζί με τους φορείς αλληλεπιδράσεων αποτέλεσαν την μαγιά, για να δημιουργηθεί ο κόσμος που μας περιβάλλει.
Μεταφέρθηκαν νοερά 100 μέτρα κάτω από το έδαφος της Γενεύης, εκεί που βρίσκεται ο Μεγάλος Επιταχυντής Αδρονίων (LHC) στο CERN, εκεί που αναζητούνται τα μυστικά του σύμπαντος
Οι καθηγητές της σχολής στις εισηγήσεις τους, μίλησαν για την εξέλιξη της Φυσικής, στην πορεία των ετών, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη σημερινή μας εποχή οι επιστήμονες. Η Υπερσυμμετρία, η σκοτεινή ενέργεια και ύλη, η θεωρία των χορδών είναι κάποια από αυτά.
Στη συνέχεια οι μαθητές μεταφέρθηκαν στις νησίδες υπολογιστών του Τμήματος Φυσικής για ταυτοποίηση-αναγνώριση των σωματιδίων και των γεγονότων από το CERN.
Τα αποτελέσματα της ταυτοποίησης των σωματιδίων συζητήθηκαν σε μια ευρεία τηλεδιάσκεψη με επιστήμονες από το CERN στην οποία, εκτός από τους μαθητές του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης έλαβαν μέρος και μαθητές από το Πανεπιστήμιο Riverside της Καλιφόρνιας, της Πίζας και του Τρέντο της Ιταλίας , του Κραγκούγιεβατς της Σερβίας και του Κολμάρ της Γαλλίας.
Οι μαθητές που έλαβαν μέρος στην ημερίδα, ήταν οι Κακαργιά Αθηνά, Καρκαλέτσου Λητώ, Μπόγκα Χριστίνα, Σαλιαράκης Παύλος και Σβερώνη Δήμητρα.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές του σχολείου Τσίνας Παναγιώτης και Φιλίππου Κων/νος.
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε ΕΔΩ
Το 1ο Λύκειο Καρδίτσας στο «Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας»
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοιχτές Θύρες» (Open Days) για μαθητές, που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με σκοπό την προβολή των σύγχρονων επιστημονικών επιτευγμάτων και των ερευνητικών προσπαθειών του Π.Θ , το σχολείο μας επισκέφτηκε τα τμήματα :
Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος (Βόλος),
Οικονομικών Επιστημών (Βόλος) και το Τμήμα Κτηνιατρικής Καρδίτσας (Καρδίτσα).
Οι μαθητές ενημερώθηκαν αναλυτικά για το πρόγραμμα σπουδών, του κάθε τμήματος και είχαν άμεση επαφή με το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και τις σπουδές στα τμήματά του, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Ήρθαν σε άμεση επαφή με τη μεθοδολογία διδασκαλίας και έρευνας στον Ακαδημαϊκό χώρο, δια μέσου επιδείξεων πειραμάτων και πειραμάτων που εκτέλεσαν οι ίδιοι οι μαθητές στα εργαστήρια .
Άκουσαν με μεγάλη προσοχή τις σύντομες και ελκυστικές διαλέξεις ως προς τα ενδιαφέροντά τους και τους δόθηκαν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά τους.
Το σχολείο μας θα ήθελε να ευχαριστήσει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας γι? αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα και οργανωμένη δραστηριότητα.
Οι συνοδοί καθηγητές :
Κόγια Παναγιώτα, Γκορίλα Χρυσούλα, Κατέρη Αγορίτσα,
Σβερώνης Ηλίας και Μπαρμπαρούσης Χαράλαμπος.
(Για περισσότερες φωτογραφίες , πατήστε ΕΔΩ)
Την τετάρτη 20-1-2016 το 1ο Λύκειο Καρδίτσας ντύθηκε στα λευκά. Όχι δεν το βάψαμε αλλά επαληθεύτηκαν οι προβλέψεις της Ε.Μ.Υ. και όπως σε πολλές περοχές της Ελλάδας έτσι και στην Καρδίτσα έπεσε χιόνι δίνοντας μια όμορφη νότα, και τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να δουν κυριολεκτικά μια άσπρη μέρα.